01.07.2020 Mosaikk Barnehage

Det er sommer og vi har jobbet med tema sommer og sol. Vi har mye fokus på ute aktiviteter og hvordan vi kan knyttet de opp til inne aktiviteter. Barna har gjennomført mange ute aktiviteter og formingsaktiviteter.

Vi har hatt såpeboblefest med barna ute og fulgt det opp med såpebobler maling inne som formingsaktivitet.

Barna synes det var gøy med såpebobler og musikk ute, og det var særlig moro å prøve såpe bobler maling inne. Vi blandet zalo, vann og maling og barna brukte sugerør til å skape bobler i vannet. (se bilder). Det ble kjempeflotte såpebobler malerier. Vi har hengt dem opp på avdelingene slik at barna kan se på maleriene sine og samtale om hele opplevelsen.

Dette blir supre såpebobler!

Såpeboblemalerier :)

Kjempefine!!