Vår Blog

Siste Blogger

Her finner du både aktuell informasjon og gode historier fra hverdagen i våre barnehager.

2 april 2024

Newroz

Nouruz, Nevruz, Nowruz eller Newroz

20 mars 2024

Kultur og tradisjonsfest i Gamlebyen barnehage

19 mars 2024

Ramadan Mubarak

Ramadan er muslimenes hellige måned. Vi har manga foreldre i barnehagen som faster. Barna er nysgjerrige på Ramadan.

19 mars 2024

Ramadan i Mosaikk

Forrige uke startet den muslimske fastemåneden Ramadan. Barna deltok i ramadanaktiviteter, som å lage ramadankalender, henge opp selvlagde lantenner og annet pynt.

12 mars 2024

Påskefrokost 2024

Vi hadde en veldig fin felles påskefrokost i dag for barn, foreldre og personalet. Påsken kom tidlig til oss i år. Ramadan starter 10.03. og varer til over påsken. Vi har mange som faster under Ramadan, både i foreldregruppen og blant personalet. For å få til en hyggelig og inkluderende påskefrokost valgte vi å ha den nå på fredag. Det var stort oppmøte, så å si alle foresatte og barn kom, og det var en veldig hyggelig frokost. Vi fortsetter med påskeaktiviteter frem til påskeferien.

29 februar 2024

Magi av Gjenbruk: Karneval i Lille Grønland

Barnehagen har en viktig oppgave i å fremme verdier, holdninger og praksis for et mer bærekraftig samfunn (KD, 2017, s. 10).