16.12.2020 Grønland Barnehage

Denne perioden har vi rettet fokus på barnelitteratur. Vi leser bøker sammen med barna hver dag og i dag hadde vi valgt en annerledes bok. "Det runde problemet" tar for seg historien om en gutt som følte seg annerledes og prøvde å finne ut hva han manglet. Mange ulike følelser blir beskrevet i denne boka som fanget barnas interesse med en gang. "Ingen hode!", sa ett barn. "Aw aw!", sa noen andre og fulgte med lille guttens historie. Noe annet som er interessant med akkurat denne boka er at den er skrevet på nynorsk. Meningen med valget var for barna å få inntrykk av Norges ulike dialekter og måter å navngi ting på :)