16.12.2021 Lille Grønland Barnehage urtehagen barnehager

"Vi tenner våre lykter når det mørkner" I en tid som er preget av mye sykdom, restriksjoner, og usikkerhet knyttet til pandemien, er det ekstra viktig for oss å skape et varmt og trygt møtepunkt for barn og voksne her i barnehagen.

Desember er en helt spesiell måned for barn og voksne i barnehagen. Det er en tid preget av samvær, hygge, medmenneskelige verdier og tradisjoner. Uansett hvem man er og hva man tror på, har ordet "jul" en spesiell betydning for de aller fleste.

Ifølge rammeplanen skal personalet gi barna kjennskap til og markere merkedager, høytider og tradisjoner (Rammeplanen 2017, s. 54).

En viktig del av Lille Grønlands juletradisjoner er lysfest. Den 13. desember markerte vi lysfest i barnehagen. Vi dekket på til langbord og det ble servert deilig julelunsj. Vi hørte på "vi tenner våre lykter" og koste oss med lussekatter som noen av barna har vært med å lage