29.03.2022 urtehagen barnehagen Lille Grønland Barnehage

Påsken er i anmarsj, og vi har såvidt begynt med påskeforberedelser. Idag startet vi dagen med en samlingstund med en liten gruppe barn hvor undring, utforskning og kreativitet sto i sentrum. I forkant hadde en pedagogisk leder fra hver avdeling ordnet med materiale slik at alt sto klart når barna skulle ha samlingsstunden. Målet her var at barna skulle undre seg hva som lå på midten av madrassen. Var det noe i eggene? Hvordan var det å ta på eggene? rammeplanen vår står det at "barnehagen skal skape et variert språkmiljø der barna får mulighet til å oppleve glede ved å bruke språk og kommunisere med hverandre" (KD 2017:48)