19.03.2024

Ramadan er muslimenes hellige måned. Vi har manga foreldre i barnehagen som faster. Barna er nysgjerrige på Ramadan.

Nordlys avdeling har brukt en teknikk med aluminiumsfolie og tusjer for å fargelegge lykter til å henge opp på avdelingen. I dag ville noen av barna fargelegge moskeer og de ble til flotte dekorasjoner som nå pryder avdelingen. Barnehagen skal la barna få kjennskap til verdier og høytider i ulike religioner, og barnehagen skal skape interesse for samfunnets mangfold og forståelse for andre menneskers levesett. Tiden under Ramadan gir oss mulighet til å undre oss samme med barna og skap rom for å utforske tanker og erfaringer med religion, livssyn og etikk.