01.11.2021

«Følelsen av tilhørighet og anerkjennelse er viktig for alle barns trivsel og utvikling og læring» (Glaser,2013,s.101). Et av personalet på Venus er opprinnelig fra Pakistan og hun var kulturformidler for oss under gårsdagens samlingsstund.

Hun tok med tradisjonelle klær fra Pakistan , hvor både barn og voksne fikk muligheten til å prøve klærne. Dette synes barna var spennende, mens andre kjente seg igjen. Som dere sikkert vet er vi i Lille Grønland barnehage glad i musikk og dans, og spesielt i går var det ikke et unntak. Heldig oss som fikk også låne CHUDIYA( pakistansk smykke).Til mat spiste vi Pulao, vi fikk virkelig en opplevelse i går.

Se på teppe

Samling pakistan