17.02.2021 Samisk uke barnehagen urtehagen

Vi har jobbet med samiske tradisjoner denne uka. Det har vært en spennende uke, hvor barna har fått kjennskap om samer. Fredag 5.2 ble samisk nasjonaldag markert i barnehagen. Barna har fått kjennskap til samisk flagg og farger. De har laget kunst, som nordlys. De har sett video av samisk levemåte og hørt på samiske sanger. Det har vært ekstra gøy å høre på joik og prøve å joike selv. Avslutningsvis hadde avdelingene en samling om samene og laget en samisk rett, Bidos bestående av poteter, gulerøtter og kjøtt.