14.05.2020 Lille Grønland Barnehage

Ett lite tilbakeblikk på hva vi holdt på med da barnehagen var stengt. Her er noen bilder som viser litt av det vi har holdt på med i barnehagen da barna har vært hjemme.

Vi har blant annet sendt ut videosnutter på foreldresiden til barnehagen på facebook, slik at barna sammen med foreldrene sine har kunnet følge med på sang, musikk, dramatisering, historiefortelling og høytlesing av bøker. Vi prøvde oss til og med på skyggeteater med alle dukkene og bamsene i barnehagen som tilskuere.

Det gleder oss veldig å ha barna tilbake i barnehagen igjen. Nå fortsetter vi videre med det vi har gjort digitalt. Barna skal få være med, slik som de også fikk før barnehagen stengte. Vi dramatiserer blant annet De tre bukkene bruse med barna i rollene.

Vi har fått laget noen fine språkposer med konkreter til ulike fortellinger og historier som barna kjenner. Blant annet De tre små griserGullhår og de tre bjørneneDe tre bukkene bruseGeitekillingen som kunne telle til 10 og Gruffalo. Disse skal vi bruke i samlingsstundene våre fremover.

Alt blir bra

Alt blir bra!

bukkene bruse

De tre bukkene Bruse som skyggeteater

Gruffalo

Gruffalo fortalt med skyggeteater

publikum

Publikum til dramatisering av eventyr.

språkposer

Språkposer som konkreter til eventyr.