05.06.2020 Grønland Barnehage

Vi hadde en kjempefin tur til Botanisk hage, med masse spennende og varierte opplevelser.

Barna har løpt masse, både i oppoverbakker, nedoverbakker, på gresset, blant trærne og på stien.

De har klatret på stubber og stokker, og lekt med pinner.

Vi kom til en vannspreder, og barna ble stående lenge ved sprederen og fryde seg hver gang de ble våte. Vi telte spent opp til 10 mellom hver gang vannet kom til oss.

Til slutt fikk barna seg en dusj da vi kom til en liten foss.

Mens noen av barna var mest opptatt av fossen, var det andre som kastet steiner i vannet, og noen lekte med pinner i vannet.

Barna klatrer på stubber.

Masse boltreplass

Fossefall

Mye å se og oppleve i Botanisk hage. Barna likte godt fossefallet.

Vannspreder

Masse boltreplass å løpe på. Spennende lek med vannsprederen.