30.11.2021

Vi dro til Sognsvann idag, for å oppleve skogen og tenne bål. Etter å ha funnet egnet plass, gikk vi rundt for å finne pinner og lage bål. Barna fulgte nysgjerrig med. De fleste hadde nemlig aldri laget og opplevd bål tidligere. En stor og fin bål ble tent. Litt skremmende for noen, litt fascinerende for noen andre og litt spennende for resten. Etter å ha funnet flere pinner, måtte de spikkes. Pølsene ble tredd på de spikkede pinnene. Da var vi endelig klare for å grille. Wow, disse pølsene smakte bedre enn kokte/stekte pølser, sa flere av barna. "Så fint sted", sa et barn, mens han så utover mot vannet. "Her vil vi komme igjen", sa et annet barn, mens hele ansiktet strålte av glede. "Her kommer vi nok igjen, ganske snart" sa den voksne.

Bål

Spiser pølse